I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday, 19 March 2011

BIDADARI TERCANTIK(khas utk wanita)

Bidadari merupakan salah satu anugerah Allah kepada seorang lelaki yang memasuki syurga. Bagi seorang wanita yang solehah maka bidadari bagi suaminya adalah dikalangan bidadari-bidadari kurniaan Allah dan dia (isteri solehah merupakan ketua akan segala bidadari-bidadari tsb).


Bidadari Syurga Pictures, Images and Photos


Berjihad pada agama Allah merupakan satu amalan yang menjadi kesukaan Allah swt dan ini merupakan sunnah besar nabi SAW dan kalangan sahabat-sahabat. Setiap manusia yang mati wlaupun berapa umurnya maka akan ditanya dimanakah masa mudanya dihabiskan.


Kisah......

'Ainul Mardhiah merupakan seorang bidadari yang paling cantik dikalangan bidadari-bidadari yang lain (nama puteri bongsu saya yang bermaksud mata yang di redhai). Suatu pagi (dalam bulan puasa) ketika Nabi memberi targhib (berita-berita semangat di kalangan sahabat untuk berjihad pada agama Allah) katanya siapa-siapa yang keluar di jalan Allah tiba-tiba ia syahid, maka dia akan dianugerahkan seorang bidadari yang paling cantik di kalangan bidadari-bidadari syurga. Mendengar berita itu seorang sahabat yang usianya sangat muda teringin sangat nak tahu bagaimana cantiknya bidadari tersebut.... tetapi dia malu nak bertanyakan kepada Nabi kerana malu pada sahabat-sahabat yang lain. Namun dia tetap memberi nama sebagai salah seorang yang akan keluar atau pergi. 


Sebelum Zohor sunnah Nabi akan tidur sebentar (dipanggil khailulah, maka sahabat yang muda tadi juga turut bersama jemaah tadi... tidur bersama-sama....

Dalam tidur tersebut dia bermimpi berada di satu tempat yang sungguh indah, dia bertemu dengan seorang yang berpakaian yang bersih lagi cantik dan muka yang berseri-seri lalu ditanyanya di manakah dia... lalu lelaki itu menjawab inilah syurga. Lalu dia menyatakan hasrat untuk berjumpa dengan 'Ainul Mardhiah... lalu ditunjuknya di suatu arah maka berjalan dia... di suatu pepohon beliau mendapati ada seorang wanita yang tak pernah dia lihat kecantikan begitu... takpernah dilihat didunia ini... lalu diberi salam dan dia bertanya andakah ainul mardhiah... wanita itu menjawab ehh tidakk... saya khadamnya ainul mardhiah ada di dalam singgahsana sana.

Lalu dia berjalan dan memasuki satu mahligai yang cukup indah dan mendapati ada seorang lagi wanita yang kecantikannya berganda-ganda dari yang pertama tadi sedang mengelap permata-mata perhiasan di dalam mahligai.... lalu diberi salam dan di tanya lagi adakah dia ainul mardiah lalu wanita itu menjawab..eh tidakkk saya hanya khadamnya di dalam mahligai ini... 'Ainul Mardiah ada di atas mahligai sana..... lalu dinaikinya anak-anak tangga mahligai permata itu kecantikkannya sungguh mengagumkan... lalu dia sampai ke satu mahligai dan mendapati seorang wanita yang berganda-ganda cantik dari yang pertama dan berganda-ganda catiknya dari yang kedua.... dan tak pernah dia lihat di dunia.... lalu wanita itu berkata ...akulah 'Ainul Mardhiah, aku diciptakan untuk kamu dan kamu diciptakan untuk aku.... bila lelaki itu mendekatinya wanita itu menjawab... nantiii kamu belum syahid lagiiii......tersentak itu pemuda itu pun terjaga dari tidurnya lalu dia menceritakan segala-galanya kepada satu sahabat lain, namun begitu dia memesan agar jangan menceritakan cerita ini kepada Nabi SAW... tapi sekiranya dia syahid barulah ceritakan kepada Nabi.

Petang itu pemuda itu bersama-sama dengan jemaah yang terdapat Nabi di dalamnya telah keluar berperang lalu ditakdirkan pemuda tadi telah syahid. Petang tersebut ketika semua jemaah telah pulang ke masjid, di waktu hendak berbuka puasa maka mereka telah menunggu makanan untuk berbuka (tunggu makanan adalah satu sunnah Nabi). Maka kawan sahabat yang shahid tadi telah bangun dan merapati Nabi SAW dan menceritakan perihal sahabat nabi yang sahaid tadi... dalam menceritakan itu nabi menjawab benar...benar...benar... dalam sepanjang cerita tersebut. Akhirnya Nabi SAW berkata memang benar cerita sahabat kamu tadi dan sekarang ini dia sedang menunggu untuk berbuka puasa di syurga....



SubhanAllah...




sumber:murabbi.net

RENUNGAN

Cuba kalian bayangkan situasi ini berlaku pada kalian..

Pada suatu hari waktu Solat Jumaat yang dihadiri oleh lebih kurang 1000 jemaah menghadiri solat Jumaat, tiba-tiba masuk dua lelaki yang menutup seluruh tubuhnya dengan pakainan hittam dan bertopeng beserta senjata api. Lalu lelaki terbabit bertempik "sesiapa yang sanggup mati kerana Allah sila berdiri ditempat masing-masing" tegas.

Selepas mendengar amaran lelaki itu, maka jemaah bertempiaran lari untuk selamatkan diri masing-masing. Daripada 1000 jemaah tinggal 20 saja yang masih berdiri di tikar sejadah. Termasuk pak Imam tu. Lelaki terbabit segera embuka topengnya lalu berkata kepada pak Imam itu "Ok, pak Imam boleh teruskan solat, kami dah halau semua yang hipokrit," lalu dua lelaki itu turut bersama pak Imam dan jemaah yang lain menunaikan solat Jumaat.

macam mana? lawak ke? atau....

tapi cuba fikirkan, dari yang 1000 jemaah kata mengaku beriman kepada Allah, tetapi cuma tinggal 20 orang sahaja yang benar-benar sanggup mati kerana Allah.

Lawakkan, berapa ramai manusia yang mudah lupa padakan Allah bila dalam situasi bahaya seperti itu, dua lelaki hanya bawa senjata api saja, dia tak kata nak bunuh mereka semua,.. tapi generasi sekarang amat la lemah, batu diugut dah kecut perut. lari lintang pukang.

Ada lagi yang lawak, sembahyang seminggu sekali, itu pun hari Jumaat, ish teruk betul.

Ada yang percaya gosip-gosip dari yang tercatit dalam Ayat al-Qur'an.
Berapa ramai manusia percaya hidup di dunia hanya sementara, akhirat kekal abadi, tetapi masih mengejar kehidupan dunia.

Ada yang lagi lawak, boleh bersembang, berbual, bercakap dan bergurau senda dengan kekasih berjam-jam, tapi bila waktu berdoa, tak sampai 2 minit pun.
Sanggup lagi sebar bahan yang jenaka dan porno (lucah) dari sebarkan artikel yang berunsurkan Islamik.

Lawakkan?
kenapa gelak? itu kan realiti hidup.




(Sy b'pesan pd dri sy sndri jgk yg slalu alpa n leka dgn Allah)

dipetik:murabbi.net